Yazın En Havadar Sergisi

BURADASIN
havadar sergi

Bu sıcakta hiç sergi sergi gezemem diyorsanız, alın size bir alternatif. İstanbul’daki tek değişen açık hava sergi alanı Elgiz Çağdaş Sanat Müzesi. Bu sene üçüncüsü düzenlenen Teras Sergileri’nde 40 yaş altı heykeltıraşları ağırlıyor.

Sanatçıların yaş aralıklarının referans alındığı Teras Sergileri’nde Elgiz Çağdaş Sanat Müzesi bu yıl 40 yaş altı heykeltıraşları ağırlıyor. 32 esere yer veren ve güncel konuları mesele edinen ‘<40 Sergisi’nin belirli bir teması yok. 1500 metrekarelik alanda sergilenen çalışmalar arasında kadına şiddetten özgürlüğe, kentleşmeden politikaya kadar hemen her konuda eserlerle karşılaşmak mümkün. Türkiye’nin her bölgesinden sanatçının katıldığı sergide, bu sene İtalya’dan da iki eser bulunuyor.

Teras Sergileri’nde kadına dair başlıca iki eser bulunuyor. Bunlardan biri Mahmut Aydın imzalı ‘Çarşafa Bürünmemek’. Baskıcı bir toplumda yaşayan kadının, olayların akışını tersine çevirmek için çıplaklığını sakınmadan direnmesine gönderme yapıyor. Kadını merkezine alan diğer eser ise, Ramazan Duymaz’ın ‘Kadına Şiddet’ başlıklı çalışması. Sanatçı eserini yaparken atık metalleri kullanmış.

Kentsel dönüşüm, ‘plazalaşma’ derken yüksek ve gösterişli binaların İstanbul’da büyük rol oynadığını söyleyebiliriz. Bu durum genç heykeltıraşların da sorunu olacak ki, sergide meseleye dair birkaç eser göze çarpıyor. Maslak’taki plazaların arasında sanatseverler için bir nefes alma durağı olarak kendini gösteren Teras’ta, ‘Benimki Daha Uzun’ eseriyle Ahmet Özparlak söz konusu kirliliğe gönderme yaparken, erkek egemen düşünceyi de eleştiriyor. Birbirinden uzun binaların arasında duran yapıt şehirlerin oluşumunu, gelişimini, kültürel, toplumsal ve ekonomik yapısını görselleştiriyor. Tam da bunları demişken, Güray Morgül’ün, ‘Takım Yıldız’ı (Venüz Merkür Satürn)’ adını verdiği eserinin rüzgârın gücüyle hareket ettiğine şahit oluyorum. Birileri çarpık kentselleşmeden dolayı yıldızları görememekten korkuyor gibi!

Politika, direniş, yalanlar, özgürlük… Her sözcüğün karşılığı bir eserle hayat buluyor bu sergide. Derya Özparlak, kendi pozisyonunu korumak için mikrofonu eline aldığında insanlara türlü yalanlar söyleyenleri işaret ediyor ‘Renkli Yalanlar’ eseriyle. Günümüz insanının ülkede yaşadığı sıkıntılara gönderme yapan ‘Duruş’, direniş ve kaygıları anlatıyor. Eserin yaratıcısı Hakan Çınar, çalışmayı daha anlaşılır kılmak, politik ve dini söylemi açıkça dile getirmek için ‘Guernica’dan bir parça alıntı yapmayı tercih etmiş.

Özge ÖZ- Hürriyet

havadar sergi

Bu Yazı Toplamda 151 Okundu


Bu Yazıyı Paylaş :

Yazın En Havadar Sergisi Konusuna Ait Etiketler

Benzer Yazilar

İşte Tarihi Külliye

Nisan 20, 2016

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?


TemaHex